با ما همراه باشید

دانش و فناوری

بررسی اثرات هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

منتشر شده

در

با پیشرفت فناوری، جهان به شبکه‌ای از شبکه‌های درهم تنیده تبدیل شده است. پیاده سازی فناوری به سرمایه گذاری بر روی هوش مصنوعی جهت تحلیل داده‌های بزرگ به منظور ایجاد هوش بازار منجر می‌شود. هوش مصنوعی به صورت گسترده در بخش‌هایی مانند پزشکی، کسب و کار تجارت الکترونیک، آموزش، حقوق و تولید و نیز بازاریابی استفاده می‌شود. هوش مصنوعی همچنان به کار گرفته می‌شود تا صنایع مختلفی از آن بهره مند شوند. زمانی که سازمان‌ها به سمت انقلاب صنعتی چهارم پیش می‌روند، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور دیگر نیز به صورت موازی پدیدار می‌شوند. با این حال، پیاده سازی هوش مصنوعی به علت محدودیت‌ها در تمام بخش‌ها ممکن نبوده است و دانشمندان در حال کار بر روی سیستم‌های هستند که حامی نظریه‌ی ذهن و خودآگاهی سیستم‌های هوش مصنوعی هستند. فناوری‌های تحول آفرینی مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، تحلیل داده‌های بزرگ، راه حل‌های دیجیتال را برای جذب و حفظ پایگاه مشتری پیشنهاد کرده‌اند. این فناوری‌های نوظهور، مزیت رقابتی را ارائه می‌کنند و این کار را با تسهیل ارائه‌ی محصول و خدمات پیشنهادی به مشتریان انجام می‌دهند. در سناریوی کسب و کارهای فعلی، رقابت تنگاتنگ، فناوری‌های تحول آفرین، نحوه‌ی فعالیت سازمان‌ها را تغییر داده‌اند. رویکرد مشتری محور جهانی که بر نیازهای مشتری تمرکز می‌کند، نقشی حیاتی در رشد سازمانی ایفا می‌کند.

هوش مصنوعی یک فناوری نوظهور رایج است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا داده‌ها را برای تحلیل و پاسخ سریع به نیازهای مشتری در زمان واقعی ردیابی کنند. هوش مصنوعی رهیافتی درخصوص رفتار مصرف کننده که برای جذب مشتری و حفظ مشتری لازم است، پیشنهاد می‌کند. هوش مصنوعی حرکت بعدی مشتری را برمی انگیزد و تجربه‌ی کلی را مجدداً تعریف می‌کند. ابزارهای هوش مصنوعی برای استنتاج انتظارات مشتری و ناوبری مسیر آتی سودمند هستند. بعبارتی هوش مصنوعی در بستر مختلف در سناریوهای کسب و کارها کاربردهای خاص خود را پیدا می‌کند. متخصصین و دانشگاهیان باور دارند که هوش مصنوعی آینده‌ی جامعه‌ی ما است. امروزه افراد هر یک با نوعی از هوش مصنوعی در فعالیت‌های روزمره‌ی خود سروکار دارند. برای مثال، کاربر از ویژگی فیلتر خودکار ایمیل بهره می‌گیرد. در گوشی‌های هوشمند کاربر ممکن است با کمک سیری، کورتانا یا بیکسبی تقویم خود را پر نماید. کاربر خودروی جدید، از رانندگی خودکار بهره می‌گیرد. بنابرین هوش مصنوعی می‌تواند فرآیندهای کسب و کار را به صورت خودکار درآورد و از داده‌های گذشته رهیافت‌هایی کسب کرده و رهیافت‌های مصرف کننده و بازار را از طریق الگوریتم برنامه محور تولید نماید. فناوری‌هایی مانند یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی NLP به ماشین‌های می‌آموزند که برای تولید هوش بازار با داده‌های بزرگ سروکار داشته باشند.

بنابراین کتابی با عنوان بررسی اثرات هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال توسط سید محمدرضا حسینی علی آباد ، ملیکا ملک آرا و آرش لحمی با ویراستاری کیمیا صالحی به رشته تحریر در آمد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

enemad-logo